چاپ        ارسال به دوست

انتصاب مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی

در مراسمی با حضور معاون امور اسناد سازمان ثبت کشور، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی  ثبت اسناد و املاک استان مرکزی ، با حضور " سید محمد هاشمی مقدم " معاون امور اسناد سازمان ثبت ، طی مراسمی که روز جاری (12 مهرماه) در سالن اجتماعات دادگستری استان مرکزی برگزار شد، " حمید شایان مهر" به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان مرکزی معرفی گردید.

به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، هاشمی مقدم در مراسم معرفی مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان مرکزی با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: جا دارد از همه عزیزانی که در این دوران با خون سرخشان، چراغ هدایتی برای ادامه مسیر این انقلاب شدند یاد کنیم.

وی افزود: دفاع مقدس، دفاع مظلومانه ای بود که ملت ما با دست خالی در برابر همه قدرتها ایستادند و قدرت و شوکت آنها را شکستند به همین دلیل یاد نکردن از آن دوران دارای اعتبار، جفا به کسانی است که آن حماسه عظیم را آفریدند.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: در آن دوران، عزیزان ما، قدرت اعتقاد، ایمان و اخلاص در عمل را به رخ جهانیان کشیدند و هر چه امروز داریم به برکت آن اخلاص وایستادگی ها در دوران دفاع مقدس است.

معاون سازمان ثبت اسناد کشور با بیان اینکه قوانین اولیه این سازمان مربوط به سال 1290 می باشد، افزود: در حال حاضر نیز چون عمده فعالیت در حال تبدیل شدن بصورت الکترونیک است سازمان ثبت هم غفلت نکرد.

به گفته هاشمی مقدم ، سازمان ثبت در این بخش با خروج از پوسته سنتی با پایه گذاری مدیران قبلی قدم های خوبی برداشته شد و بسیاری از خدمات بصورت الکترونیک شده و همه آنها نیاز به ارتقا دارد.

وی یادآور شد: در دوره جدید با انتصاب جناب دکتر خدائیان، برخی از فعالیت ها به عنوان اولویت در قالب برنامه تحولی در نظر گرفته شده که از جمله آنها اجرای کاداستر و اعتبار دادن به سند رسمی، ساماندهی در اجرای اسناد رسمی و توسعه فناوری در همه ابعاد و ارائه خدمت هوشمند و الکترونیک می باشد.

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با اجرای قانون کاداستر می توان تضمین کرد که پایان زمین خواری های حرفه ای در کشور در پیش است.

هاشمی مقدم افزود: سال 1394 ، سال اجرای قانون  حدنگار ( کاداستر) در کشور بود و تکلیف شد همه اراضی ملی و املاک دولتی و همه اراضی تحت پوشش این قانون در طول پنج سال قرار گیرند.

این مسئول درباره موانع موجود در مسیر اجرای قانون کاداستر در کشور هم بیان داشت: اولین مانع در اجرای این قانون بحث بودجه بود و بودجه ای که قرار بود از حاصل درآمد قانون برای اجرای آن صرف می شد به ثبت نیامده بود، مانع دیگر عدم همکاری دستگاههایی بود که در ماده 9 این قانون مشخص شده بود.

وی ادامه داد: امسال با تلاشی که ریاست سازمان با همکاری مجلس و دولت داشت، بودجه هایی که چند سال گذشته در جای دیگر تخصیص داده می شد اصلاح شد. همچنین با حمایتهای روسای دادگستری ها مشکل عدم همکاری دستگاههایی هم تا حدودی حل شده است.

معاون سازمان ثبت کشور با اشاره به اینکه با نهضت جهادی  که در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم می توانیم قانون کاداستر را در طول یکسال به پایان برسانیم ، تأکید کرد: انتظار سازمان از استانها این است که در بحث اجرای کاداستر و بروزرسانی نقشه ها با وجود همه کمبودها در حوزه نقشه بردار و نماینده، شاهد تثبیت همه جانمایی ها در کشور باشیم.

هاشمی مقدم موضوع دیگر را بحث اجرا عنوان کرد و گفت: اجرای اسناد یعنی سند لازم الاجرا نیازی نیست به دادگاه مراجعه کرده و مستقیم می تواند اقدام کند و در ثبت قابل اجراست و ما هم اجرای آن را قبول کردیم ولی ساز و کار آن بدون پیش بینی نیروی لازم بر عهده سازمان ثبت سپرده شد.

وی تصریح کرد : در این خصوص بررسی های لازم انجام و اصلاحاتی برای آیین نامه اجرای اسناد رسمی پیشنهاد شد که با سرعت بالایی در دوره آیت الله رئیسی به تصویب رسید و این امر کمک بزرگی برای سازمان بود ؛ ضمن اینکه آیین نامه شناسایی اموال مدیون هم بسرعت به تصویب رسید و دستورالعمل ها و شیوه نامه های لازم هم تهیه و ابلاغ شد.

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تأکید بر لزوم سرعت بخشیدن بر تعیین تکلیف پرونده های اجرا و اقدامات قانونی در این بخش و افزایش مزایده ها اظهار داشت: یکی اخذ وصول معوقات بانکی در پرونده های اجراست که باید تعلل در آنها برطرف شود.

معاون سازمان ثبت کشور با بیان اینکه یکی دیگر از محورهای برنامه های تحولی، اعتبار دادن به سند رسمی است، عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که کشور، مردم و دادگستری ها را رنج می دهد قراردادهای عادی است که اصول و مقررات قانونی در آنها رعایت نمی شود و منجر به تشکیل پرونده در محاکم قضائی شده است که راهکار حل آن ممنوعیت قراردادهای عادی و اعتبار بیشتر اسناد رسمی است.

هاشمی مقدم اضافه کرد : بحث دیگر در برنامه تحول ثبتی ، فناوری و توسعه فناوری است که در این خصوص بنا براین است که تمام فعالیت های ثبتی به صورت الکترونیک شود و ادارات ثبت باید در این راستا کمک کنند.

وی ادامه داد: مقدمات الکترونیکی شدن فعالیتها، اسکن پرونده ها و تبدیل آنها به آرشیو الکترونیکی است و انتظار این است که در این استان همت شود و در این خصوص گامهای جدی برداشته شود.

سپس حضرت آیت الله دری نجف آبادی نماینده محترم ولی فقیه در استان مرکزی بیان اینکه برنامه های تحولی سازمان ثبت وتوسعه فناوری الکترونیک باعث رشد وتوسعه ثبت گردیده است ادامه این مسیر باعث شکوفایی  سازمان ثبت واسناد کشور میشود  ایشان یکی از اولویت های ثبت استان را تعیین تکلیف اراضی وقفی وسند دار کردن موقوفه ها دانستن که این مهم باعث افزایش رضایت مردم میگردد

در ادامه حجت الاسلام  والمسلمین موسوی مدیر کل محترم دادگستری استان مرکزی ضمن خیر مقدم به معاون امور اسناد سازمان ثبت کشور وهیئت همراه افزودند : توسعه کاداستر کشور واجرای ثبت اسناد باعث کاهش ورودی های پرونده هابه دادکستری میشود واین مهم باعث افزایش رضایتمندی مردم از دستگاه قضا وسازمان ثبت میگردد

در این آیین که با حضور آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک، مسئولان قضائی و معاون استاندار حضور داشتند " حمید شایان مهر " به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان مرکزی معرفی و از زحمات " سیدرضا صدری " که به بازنشستگی مفتخر شدند تقدیر و تجلیل شد


١٦:٣٠ - شنبه ١٢ مهر ١٣٩٩    /    عدد : ٤٩٢٤    /    تعداد نمایش : ٢٧٧



خروج




مناسبت ها

پیوندها